Zobacz również

5 zasad zdrowego żywienia!

 

Zasady te zostały wyrażone przez prof. Stanisława Bergera, jako klucz do zdrowego stylu życia.

 

U- rozmaicenie, jedzmy produkty ze wszystkich grup uwzględnionych w piramidzie żywienia, w ten sposób dostarczymy sobie niezbędnych składników odżywczych.

 

U- miar, kontroluj masę ciała.

 

U- nikanie, unikaj soli, cukru, alkoholu, tłuszczów zwierzęcych, spożycia mięsa, szczególnie czerwonego, żywności bogatej w izomery trans, wysoko przetworzonych produktów spożywczych. Nie musisz z nich całkowicie rezygnować, ale nie objadaj się nimi.

 

U- regulowanie, staraj się, aby posiłki były jedzone o regularnych porach. Regularne odżywianie pozwoli na stałe dostarczanie energii naszemu organizmowi oraz na lepszą kontrolę uczucia głodu, dzięki, czemu nie będziemy się przejadać.

 

U- prawianie regularna umiarkowana aktywność fizyczna jest zalecana w każdym wieku, niezależnie od stanu zdrowia. Nie musisz forsować się na siłowni, czy brać udziału w maratonach wystarczy, że codziennie pójdziesz na godzinny spacer, pojeździsz na rowerze czy zapiszesz się na basen.

 

26 sierpnia 2022

Pięć zasad zdrowego żywienia według profesora Stanisława Bergera