Zobacz również

Orzechy włoskie są najzdrowszymi orzechami! Dowodzą tego badania naukowe!

 

 W 2021 roku badacze z Harvard T.H. Chan School of Public Health stwierdzili, że osoby żyjące dłużej regularnie jedzą orzechy włoskie. Badanie oparto na danych obejmujących 67 tysięcy badanych. Spożycie garści orzechów włoskich kilka razy w tygodniu jest pomocne w utrzymaniu zdrowia w starszym wieku ( Liu, 2021).

 

Jedząc zatem jedną garść orzechów włoskich w formie przekąski dziennie dostarczymy odpowiedni zastrzyk składników mineralnych i witamin. Taka ilość to ok. 30 gram, czyli 200 kcal. Oznacza to, że jako element zbilansowanej diety nie powinno nam zaszkodzić.

 

Właściwości prozdrowotne orzechów:

 

  1. Owoce orzechów zawierają znaczne ilości witamin, szczególnie dużo witaminy E i z grupy B: B3, B5 i B6. Zawierają ponad 50% lipidów, około 11% protein i 5% węglowodanów
  2. Wartość energetyczna wynosi średnio ponad 520 kcal na 100 gramów
  3. Występują w nich znaczne ilości soli mineralnych – potasu, fosforu i magnezu
  4. Badania wykazały, że każdy gram ALA (zawartych kwasów tłuszczowych omega 3) spożywany dziennie zmniejsza ryzyko zgonu z powodu chorób serca o 10%
  5. Orzechy włoskie posiadają dobroczynne właściwości dla działania mózgu u osób starszych i młodych. w przypadku osób starszych polega ono na opóźnieniu procesów starzenia i niektórych chorób układu nerwowego. U osób młodych oznacza to wsparcie dla procesów myślowych i poprawę pamięci. Odpowiedzialne za te właściwości są obecne w orzechach włoskich antyoksydanty, kwasy omega-3 , witamina E i foliany
  6. Spożycie odpowiedniej ilości orzechów włoskich przyczynia się do poprawy składu mikroflory przewodu pokarmowego, co w efekcie może wpłynąć na redukcję czynników chorobotwórczych
  7. Orzechy włoskie zawierają substancję o nazwie l-arginina, przydatną dla zachowania zdrowia układu krwionośnego.
  8. Zawartość kwasów omega-3 zaś wspomaga obniżenie ryzyka depresji.
  9. 100 gramów dostarcza 597% dziennego zapotrzebowania w kwasy tłuszczowe omega 3 dla kobiet oraz 411% dla mężczyzn
  10. Zaatakowane przez pleśń należy w całości wyrzucić ponieważ ich pleśń jest silnym czynnikiem rakotwórczym, dlatego temperatura do przechowywania orzechów włoskich wynosi od -3 do 0 °C przy niskiej wilgotności
  11. W Europie orzechy były spożywane już ok. 8000 lat temu
  12. W stanie dzikim występują na Bałkanach, w południowo-wschodniej Europie, południowo-zachodniej, środkowej i wschodniej Azji, w Himalajach, w północnej Mjanmie i południowo-zachodnich Chinach.
  13. Popularne w rodzinach królewskich starożytnej Persji
  14. Do obu Ameryk dotarły w XVII wieku
  15. Orzechy włoskie są pożywieniem wpływającym bardzo pozytywnie na środowisko
  16. Ich drzewa sadzone naturalnie są długowieczne i owocują do 400, 500 lat

 

Chiny są wiodącym producentem na świecie, jak również Stany Zjednoczone, Turcja i Iran. W Europie głównymi producentami są Rumunia, Ukraina, Francja oraz Włochy

 

Do jakich potraw możemy dodawać orzechy?

 

  • sałatki z zieleniną i owocami
  • zupy kremy
  • zmielone będą stanowiły idealny dodatek do sosów, panierek, owsianki, czy jogurtu
  • siekane jako dodatek wypieków, czy chleba
  • siekane i pieczone jako posypka do makaronów, czy zapiekanych warzyw
  • wspaniały dodatek do carpaccio z buraka z serem fetą i rukolą lub roszponką, kozim serem, gruszką
  • są idealną szybką przekąską (2-3 orzechy)

 

 

 

 

 

 

27 sierpnia 2022

Prozdrowotne właściwości orzechów włoskich